آنچه مردان باید از زنان بدانند
فوق العاده
دانلود فوق العاده ترین اهنگها و عکس ها +بروزترین سایت موزیک و عکس و مطالب دیدنی

آنچه مردان باید از همسر و شریک زندگی خود بدانند !

آنچه مردان باید از زنان بدانند

همه ما باید برای رسیدن به پیروزی و موفقیت در زندگی مشترک از آغاز تا پایان یعنی

از اولین روزهای شیرین نامزدی تا آخرین روز در کنار هم بودن به نکات ریز و درشتی توجه کنیم ...

 

 

همه ما باید برای رسیدن به پیروزی و موفقیت در زندگی مشترک از آغاز تا پایان یعنی از اولین روزهای شیرین نامزدی تا آخرین روز در کنار هم بودن به نکات ریز و درشتی توجه کنیم که شاید در حالت عادی برایمان مهم نباشند. در این مقاله برای شیرین کردن زندگی های آسمانی تان به برخی از این نکات در قالب توصیه به آقایان محترم اشاره می کنیم.
آنچه مردان باید از زنان بدانند

خانم‌ها به درک و توجه نیاز دارند. آقایان باید توجه داشته باشند که خانم‌ها (مادر، همسر و دختر) به درک و توجه نیاز دارند. در نظر بگیرید که فردی بهترین گل را از هلند بیاورد، اگر دو هفته به آن توجه نکند و آب ندهد چه اتفاقی می‌افتد؟ یقیناً گل از بین می‌رود. زن هم مانند گل است و نیاز به رسیدگی دارد. اگر مورد درک و توجه قرار نگیرد، خشک می‌شود.

امام علی (علیه السلام) می فرمایند: «فَانَّ المَراة رِیحَانَة وَ لَیست ‏بِقَهرمانَة‏ ؛ زن مانند گل لطیف و زیباست و مانند مردان جنگى سخت و خشن نیست » (نهج البلاغه، نامه ۳۱)

سوال: چگونه به خانم‌ها توجه کنیم؟

یکی از اموری که بیانگر توجه مردان به زنان است، نظر گرفتن از آن‌ها در مسائل متفاوت می‌باشد. دراین صورت خانم احساس می‌کند که مرد به عقل، شعور و قدرت انتخاب او احترام می‌گذارد.

رسول خدا (صلی ‌الله ‌علیه ‌و آله) نیزدر همه موارد زندگی شخصی و امورحکومتی با خانم حضرت خدیجه سلام الله علیها مشورت می‌فرمودند.

راه دیگر این است که مرد به همسرش نشان دهد که او را درک می‌کند. مثلاً به او بگوید: عزیزم من امروز کارهای خانه را انجام می‌دهم. شما بهتر است پس از مدتها مقداری برای خود وقت گذاشته و به کارهای شخصی‌تان بپردازید. در این صورت خانم خانه توجه بیش از حد همسرش را نسبت به خود به خوبی درک می نماید.

مردها باید از طریق توجه‌ کلامی ارزش و جایگاه زنان را به آن‌ها نشان دهند. رسول خدا (صلی ‌الله ‌علیه ‌و آله) فرمودند: «مردی که به زنش بگوید دوستت دارم، (اثر این سخن) هرگز از دل زن بیرون نمی‌رود.» (وسائل الشیعه، ج ۲۰، ص ۲۳)

مردها باید به این نکته توجه کنند که زن‌ها خلاقند. می‌توانند از هیچ، همه چیز بسازند. آن‌ها مدام در خود یا خانه تغییر ایجاد می‌کنند. آقایان باید سعی کنند تغییرات را پیدا کرده و به خاطر آن‌ها از خانم تعریف و تشکر کنند. مثلاً بگویند امروز چقدر زیبا شدی، چقدر خانه قشنگ‌تر شده و …

خانم‌ها در هر ماه، یک هفته دچار اختلال هورمونی می‌شوند. اختلالات هورمونی زنان را افسرده، پژمرده، پرخاشگر، بهانه گیر و … می‌کند. آقایان باید در این یک هفته بیشتر از قبل به همسرشان توجه کنند.

راه دیگر صدا زدن خانم‌ها با اسم‌ها و القاب زیبا می‌باشد. پیامبر(صلی ‌الله ‌علیه ‌و آله) همسرش را با لقب “حمیرای من” می‌خواندند. ایشان دختر خود را هم با القاب “میوه باغ پدر” ، “گل بابا” و “عزیز دل بابا” صدا می‌زدند.

نحوه حرف زدن با خانم‌ها را بیاموزید
خانم‌ها از همسرشان ارتباط کلامی می‌خواهند. کلام از نظر خانم‌ها پلی است که دنیای درون مرد را به قلب آن‌ها وصل می‌کند. خانم‌ها دوست دارند که مردها با آن‌ها حرف بزنند.
آنچه مردان باید از زنان بدانند

سوال: خانم‌ها دوست دارند از آقایان چه حرف‌هایی بشنوند؟
خانم‌ها دوست دارند که همسرشان بگوید: عزیزم دوست داری تلویزیون را خاموش کنیم و با هم حرف بزنیم؟ دوست داری بریم خرید؟ به کمک تو احتیاج دارم! تو برای من منحصر به فردی.

خانم‌ها دوست ندارند که آقا بگوید: الان حوصله حرف‌زدن ندارم، آرام باش، سخت نگیر، چرا داد می‌زنی؟ فراموش کردی؟ اگر بگویم اشتباه کردم راضی می‌شوی؟ و …

به خانم‌ها اطلاعات بدهید

آقایان به خانم‌ها اطلاعات دقیق بدهید و آن‌ها را در ابهام و بی‌خبری رها نکنید. مثلاً آقا با اضطراب وارد خانه می‌شود و خانم که زبان بدن را به خوبی می‌داند، متوجه اضطراب همسرش می‌شود. به او می‌گوید: چیزی شده؟ چرا مضطربی؟ آقا می‌گوید: نه چیزی نشده و می‌رود.

در روان‌شناسی جدولی با نام “جدول استرس” داریم. این جدول می‌گوید که هر خبر چه میزان استرس به افراد وارد می‌کند. برطبق جدول استرس بیشترین استرسی که به افراد وارد می‌شود، استرس ناشی ازخبرهای ناگوار بسیار مهم مانند ” فوت فرزند” می‌باشد.

آقایان باید توجه داشته باشند که اگر خبری را به همسرشان ندهند، ده برابر بالاترین استرس جدول را به او وارد کرده‌اند. زیراخانم‌ها خلاقند و ذهن پویایی دارند. وقتی درمی‌یابند که اتفاقی افتاده و شما در مورد آن با آن‌ها سخن نمی‌گویید شروع به داستان‌پردازی می‌‌کنند. مثلاً وقتی علت اضطرابتان را نمی‌گویید، فکر می‌کنند نکند همسرم اخراج شده؟! نکند دعوا کرده؟! و…
آنچه مردان باید از زنان بدانند

به خانم‌ها قوت قلب بدهید

آقایان محترم لطف کنید به خانم‌ها قوت قلب بدهید. آن‌ها را تهدید نکنید، تحت فشار قرار ندهید و… مثلاً خانم به همسرش می‌گوید: آقا کجا بودید؟ دلم هزار راه رفت. آقا با خنده می‌گوید: جایی نبودم ، خانه‌ی زن دومم بودم!!!

آقایان شوخی این حرف‌ها هم درست نیست. در واقع شما با این کار، همسرتان را تحت فشار قرار می‌دهید .

به جزئیات رفتاری توجه کنید

خانم‌ها خیلی به جزئیات رفتاری مردها توجه می‌کنند، در حالی‌که آقایان نسبت به این جزئیات بی‌دقتند. مثلاً آقایون معمولاً تاریخ تولد همسر، سالگرد ازدواج شان و… را فراموش می‌کنند. در حالی‌که این روزها برای خانم‌ها خیلی مهم‌اند. آقایان باید بدانند که این جزئیات به نظر کوچک برای خانم‌ها بسیار بزرگ هستند. (کوچک‌های بزرگ) معمولاً خانم ها توجه به این جزئیات را نشانه ی محبت و علاقه همسرشان به خود می دانند.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
بخش های سایت فوق العاده

آرشیو سایت فوق العاده

ndavzptsg4megic2y1d.jpg

عکس های زیبا از جوانی جانی دپ+ زندگینامه

زندگینامه کامل الناز شاکردوست بازیگر سینمای ایران www.fogholade.loxblog.ir

بیوگرافی کامل شبنم قلی خانیزندگی نامه ی امیر کاظمی

امکانات سایت
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند با فوق العاده


       تبادل لینک هوشمند         

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان

فوق العاده ترین ببین  و آدرس http://www.fogholade.loxblog.ir لینک کنید سپس لینک خود را در زیر نوشته , در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان خودکار در سایت ما قرار میگیرد

فوق العاده دارای پیج رنک 3+ گوگل میباشد