عکس های جوانی جانی دپ
فوق العاده
دانلود فوق العاده ترین اهنگها و عکس ها +بروزترین سایت موزیک و عکس و مطالب دیدنی

عکس های زیبا از جوانی جانی دپ+ زندگینامه

| بیوگرافی کامل , فیلمها و جوایز و افتخارات |

عکس های زیبا از جوانی جانی دپ+ زندگینامه

زندگی‌نامه
جان کریستوفر دپ دوم بازیگر و موسیقی دان آمریکایی است. او جایزه گولدن گلوب و جایزه انجمن بازیگران سینما را برای بهترین بازیگر مرد برنده شده است. شروع موفقیت دپ در دهه ۸۰ با سریال تلویزیونی خیابان جامپ ۲۱ بود که به یک بازیگر جوان محبوب تبدیل شد. در سال ۱۹۹۰در فیلم ادوارد دست قیچی بازی کرد و بعد با فیلم هایی مثل اسلیپی هالو(سوار بی سر)(۱۹۹۹) چارلی و کارخانه شکلات سازی(۲۰۰۵), رنگو (۲۰۱۱) و سری دزدان دریایی کارائیب(۲۰۰۳- تاکنون) به موفقیت در گیشه دست یافت. او با تیم برتون کارگردان سینما و دوستش در ۷ فیلم همکاری کرده است که تاره ترینش آلیس در سرزمین عجایب است.
دپ برای به تصویر در آوردن شخصیت هایی مثل ادوارد دی وود دراد وود, جوزف دی پیستن در دانی براسکو, هانتر اس تامپسون در ترس و نفرت در لاس وگاس, جورج جانگ در بلو(کوکائین) و دزد بانک جان دیلینگر در دشمنان مردم تحسین شده است.

فیلم های دپ بیش از ۳.۱ میلیارد دلار در آمریکا و بیش از ۷.۶ میلیارد دلار در جهان فروش داشته است. او بارها برای بهترین جایزه ها کاندید شده است و جایزه گولدن گلوب بهترین بازیگر مرد را برای سوئینی تاد : آرایشگر شیطانی خیابان فلیت و جایزه انجمن بازیگران سینما را برای دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه برنده شده است. او همچنین دو بار به عنوان جذاب ترین مرد توسط مجله مردم در سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۹ معرفی شده است. اسم اودر کتاب رکورد های گینس به عنوان گرانترین بازیگر با دستمزد ۷۵ میلیون دلار ثبت شده است

 

او در کنتاکی به دنیا آمد. پدرش سنیور جان کریستوفر دپ مهندس شهر سازی و مادرش بتی سو ولز یک پیشخدمت بود. او یک برادر به نام دنیل دارد که رمان نویس است و دو خواهر به نامهای کریستی(که اکنون مدیر شخصی اش است) و دبی دارد.
خانواده دپ از مهاجران فرانسوی پروتستان بودند که در حدود سال ۱۷۰۰ در ویرجینیا ساکن شدند. چون در دوران کودکی خانواده اش زیاد جا به جا می شدند او و برادر و خواهرانش در بیش از ۲۰ مکان مختلف زندگی کرده اند و در سال ۱۹۷۰ در فلوریدا ساکن شدند. در سال ۱۹۷۸ پدر و مادرش طلاق گرفتند.
دهه ی
۸۰ [ویرایش]
وقتی ۱۲ سالش بود مادرش یک گیتار به او هدیه داد و او شروع به نواختن در کرد. یک سال بعد از دبیرستان اخراج شد و به موسیقی راک روی آورد. او تا دو هفته بعد از اخراجش سعی کرد که به مدرسه برگردد اما مدیر به او گفت که دنبال رویایش برود و موسیقیدان شود. او با گروه راک سیتی انجلز در نوشتن آهنگ مری همکاری کرد که در اولین اجرای گروه با نام (اندوه مرد جوان) ثبت شد.
در
۲۴ دسامبر ۱۹۸۳ با لوری آن آلیسون خواهر خواننده و نوازنده گروه ازدواج کرد. همسرش گریمور بود در حالی که دپ مشغول کارهای مختلف عجیبی مثل فروشنده تلفنی بود. همسرش او را به نیکولاس کیج معرفی کرد و کیج به او پیشنهاد کرد تا وارد عرصه بازیگری شود. آنها در سال ۱۹۸۵ از هم طلاق گرفتند.
شغل بازیگری [ویرایش]
جانی دپ در جشنواره فیلم کن
۱۹۹۲
تلویزویون [ویرایش]
دپ در نقش اصلی در سریال تلویزیونی خیابان جامپ ۲۱ در سال ۱۹۸۷ بازی کرد. موفقیت سریال دپ را به یک بازیگر جوان محبوب در اواخر دهه ۸۰ تبدیل کرد. بعد از آن دپ تصمیم گرفت فقط در فیلم هایی که احساس می کند مناسب اوست بازی کند.
نقش های فیلم [ویرایش]
اولین نقش اصلی دپ در فیلم ترسناک و کلاسیک کابوسی در خیابان الم در سال ۱۹۸۴ در نقش دوست قهرمان زن فیلم”نانسی تامپسون(هدر لنگنکمپ)” و یکی از قربانیان “فردی کراگر” بود. سال ۱۹۸۶ در نقش دوم فیلم جوخه به کارگردانی الیور استون بازی کرد. در سال ۱۹۹۰ در فیلم ادوارد دست قیچی به کارگردانی تیم برتون بازی کرد که موفقیت فیلم باعث ارتباط طولانی مدت آنها شد.
در سال ۱۹۹۸ دپ طرفدار و دوست قدیمی نویسنده ای به نام هانتر اس تامپسون در فیلم ترس و نفرت در لاس وگاس بر اساس رمانی از همین نویسنده به همین اسم بازی کرد.در سال ۲۰۰۸ راوی فیلم مستند “گونزو:زندگی و کار دکتر هانتر اس تامپسون” بود. او بیشتر هزینه های مراسم یادبود دکتر تامپسون را پرداخت. کار بعدی دپ از آثار تامپسون فیلم خاطرات عجیب و غریب بود که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و ازیکی از رمان های تامپسون اتخاذ شده بود.
منتقدین نقش های دپ را “شخصیت های دوستدار تنهایی” توصیف کرده اند. دپ این دوره حرفه ای اش را پر از “شکست های تعریف شده از طرف استودیوها” و “فیلمهایی که برای گیشه مثل سم بودند” ذکر کرده است اما او فکر می کند استودیوها هرگز فیلمها را درک نکردند و بازاریابی خوبی نداشتند. دپ نقشهایی را که جالب دانسته انتخاب کرده است نه نقشهایی که فکر می کرده پرفروش خواهند بود.
فیلم ۲۰۰۳ کمپانی والت دیزنی, دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه یک موفقیت بزرگ برای دپ بود که برای ایفای نقش کاپیتان جک اسپارو, دزد دریایی جذاب و مودب با راه رفتنی خاص ونامنظم بسیار تحسین شده است. این شخصیت در بین مردم خیلی پرطرفدار شده است. کارگردان فیلم گور وربینسکی گفته است که این شخصیت خیلی شبیه دپ است اما دپ گفته است که این شخصیت را از یک گیتاریست:کیت ریچاردز الگو برداری کرده است. دپ برای این نقش نامزد جایزه بهترین بازیگر شد.
در سال ۲۰۰۴ نامزد جایزه بهترین بازیگر برای نقش نویسنده اسکاتلندی: جی.ام.بری در فیلم در جستجوی ناکجا آباد شد. بعد درسال ۲۰۰۵ در نقش ویلی وونکا در چارلی و کارخانه شکلات سازی بازی کرد که موفقیت زیادی در گیشه داشت و نامزد جایزه گولدن گلوب بهترین بازیگر کمدی یا موزیکال شد. دپ به نقش کاپیتان جک اسپارو در دزدان دریایی کارائیب: صندوق مرد مرده برگشت که در ۷ جولای ۲۰۰۶ اکران شد و ۱۳۵.۵ میلیون دلار در سه روزاول اکران در آمریکا فروش کرد و رکورد فروش گیشه را در بالاترین فروش آخر هفته شکست. دزدان دریایی کارائیب: پایان جهان در ۲۴ می ۲۰۰۷ اکران شد. دپ گفته است: “کاپیتان اسپارو دقیقا بخش بزرگی از من است” و او می خواهد که این نقش را در سری های بعد هم بازی کند. همچنین او دوبلور کاپیتان اسپارو در بازی کامپیوتری “دزدان دریایی کارائیب: افسانه جک اسپارو بوده است.
استعداد چشمگیر شمشیربازی دپ که برای نقش کاپیتان اسپارو به وجود آمد در فیلم مستند بازگشت شمشیر پیشرفت کرد .استاد شمشیربازی”باب اندرسون” تجربیاتش را به دپ در دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه آموخت.اندرسون استعداد دپ را به عنوان یک بازیگردر گرفتن شمشیر این گونه توصیف کرد:”بهترین شمشیر گرفتن ممکن”
دپ برای بازی در فیلم سوئینی تاد به کارگردانی تیم برتون برنده جایزه گولدن گلوب بهترین بازیگر کمدی یا موزیکال شد. دپ از نشریه خارجی هالیوود تشکر کرد و از تیم برتون برای اعتماد زیاد و پشتیبانی اش تقدیر کرد. دپ درنقشی که هیث لجر قرار بود بازی کند در فیلم تخیلات دکتر پارناسوس به همراه جود لا و کالین فرل بازی کرد. هر سه بازیگر دستمزدشان را به دختر هیث لجر(ماتیلدا) دادند. او در نقش کلاهدوز دیوانه در فیلم آلیس در سرزمین عجایب به کارگردانی تیم برتون بازی کرده است و دوبلور نقش رنگو در فیلم رنگو بوده است.
همکاری با تیم برتون
او با تیم برتون کارگردان سینما و دوست صمیمی اش در ۷ فیلم همکاری کرده است که اولینش در ادوارد دست قیچی(۱۹۹۰ ) نقش مقابل ویونا رایدر و وینسنت پرایس را بازی کرد.همکاری بعدی اش فیلم اد وود (۱۹۹۴) بود. دپ بعدا گفت که “فقط با شنیدن ۱۰ دقیقه درباره پروژه آن را قبول کردم”. آن زمان او از فیلم و فیلم سازی نا امید بود. این کار برای او شانسی برای داشتن زمانی لذت بخش شد. او گفت: “کار با کالسکه کروکی عشق من به بازیگری را دوباره جوان کرد”.
کار بعدی دپ با تیم برتون نقش ایچابد کرن در فیلم اسلیپی هالو (۱۹۹۹) نقش مقابل کریستینا ریچی بود. اسلیپی هالو نشان دهنده مبارزه تیم برتون با سیستم استودیو هالیوود بود. دپ برای این نقش از آنجلا لنسبری, رادی مک دوال و بیسیل راتبون الهام گرفته بود. او گفت: “من همیشه ایچابد را شخصیتی حساس و لطیف که شاید کمی خصوصیت زنانه دارد, مثل یک دختربچه ای که ترسیده تصور می کردم”
دپ با تیم برتون کار نکرد تا سال ۲۰۰۵ در فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی که نقش ویلی وونکا را بازی کرد. دپ مدل مو این شخصیت را از “آن وینتور” الگو برداری کرد. فیلم فروش موفقیت آمیزی داشت و نقدهای مثبتی بر آن شد. “جن وایلدر” که نقش ویلی وونکا را در فیلمی که سال ۱۹۷۱ ساخته شد بازی کرده بود شخصا این نسخه جدید را نقد کرد. چارلی و کارخانه شکلات سازی در جولای اکران شد قبل ازآن انیمیشن عروس مرده(به کارگردانی تیم برتون) که دپ دوبلور شخصیت (ویکتور ون دورت) بود در سپتامبر اکران شد.
برای فیلم بعدی سوئینی تاد : آرایشگر شیطانی خیابان فلیت (۲۰۰۷) دپ برنده دومین جایزه مهمش یعنی جایزه گولدن گلوب بهترین بازیگرمرد- در بخش کمدی یا موزیکال و برای سومین بارنامزد جایزه بهترین بازیگرمرد شد. ابتدا تیم برتون به او یک اجرای ضبط شده موسیقی سال ۱۹۷۹ را داد. اگرچه دپ به ژانر موزیکال علاقه نداشت اما کم کم از آن خوشش آمد. او گفت برای این نقش از پیتر لری در فیلم عشق دیوانه (۱۹۳۵) الهام گرفته است . او آوازهای این شخصیت را در زمان فیلم برداری دزدان دریایی کارائیب: پایان جهان تمرین می کرد. با اینکه دپ در گروه های موسیقی فعالیت کرده بود اما مطمئن نبود که بتواند شعرهای استفن ساندهیم را اجرا کند. او نمونه های کارش را ضبط می کرد و با بروس ویتکین کار می کرد تا بتواند بدون یک مربی شایسته آواز, آوازهایش را شکل دهد.
دپ تیم برتون را برادر, دوست و شجاع نامیده است. همکاری بعدی دپ با تیم برتون,آلیس در سرزمین عجایب (۲۰۰۱) بود که دپ نقش (کلاهدوز دیوانه) را به همراه هلنا بونهام کارتر,آن هاتاوی و آلن ریکمن ایفا کرد.
زندگی خانوادگی [ویرایش]
دپ آوریل
۲۰۱۱
دپ پس از همسر اولش سه رابطهٔ ناموفق دیگر داشت تا اینکه در نهایت در سال ۱۹۹۸ با ونسا پارادیس ملاقات می کند که رابطه شان تا کنون دوام داشته است. ونسا و جانی دو فرزند دارند، اولی دختری به نام لیلی رز ملودی متولد (۱۹۹۹) و دومی پسری به نام جک متولد (۲۰۰۲) است. معروف است که او درمورد تولد اولین دخترش می گوید: «تا ۲۷ می ۱۹۹۹ هر آنچه که انجام داده بودم یک جور خیال باطل بوده، بودن بدون زندگی کردن! و سرانجام تولد دخترم به من زندگی بخشید.»
وی با تیم برتون دوستی بسیار نزدیکی دارد و پدرخواندگی فرزندان او را بر عهده گرفته است.
جانی به خاطر لباس‌های جین پاره‌ای که می‌پوشد معروف است. رابرت دنیرو درباره او گفته است: «بدون جانی سینما چیزی کم داشت.»
فیلم‌شناسی
جانی دپ (کلاه دوز دیوانه) در آلیس در سرزمین عجایب (فیلم ۲۰۱۰)
۲۰۱۲ – سایه‌های سیاه
۲۰۱۲ – خیابان جامپ ۲۱
۲۰۱۱ – هاگو
۲۰۱۱ – جک و جیل
۲۰۱۱ – خاطرات عجیب و غریب
۲۰۱۱ – دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته ( کاپیتان جک اسپارو)
۲۰۱۱ – رنگو (صداپیشه)
۲۰۱۰ – توریست
۲۰۱۰ – آلیس در سرزمین عجایب (کلاهدوز دیوانه)
۲۰۰۹ – تخیلات دکتر پارناسوس ( تونی)
۲۰۰۹ – دشمنان ملت (جان دیلینگر)
۲۰۰۷ – سوئینی تاد (سوئینی تاد)
۲۰۰۷ – دزدان‌دریایی کارائیب: پایان جهان (کاپیتان جک اسپارو)
۲۰۰۶ – دزدان دریایی کارائیب: صندوق مرد مرده (کاپیتان جک اسپارو)
۲۰۰۵ – عروس مرده (صدا) (ویکتور ون دورت)
۲۰۰۵ – چارلی و کارخانه شکلات سازی (ویلی وونکا) (بر اساس داستانی از رولد دال)
۲۰۰۴ – افسار گسیخته (جان .ویلموت-دومین کنت راچستر)
۲۰۰۴ – پنجره مخفی (مورت رینی)
۲۰۰۴ – در جستجوی ناکجا آباد (جی ام بری)
۲۰۰۴ – خوشبختی تا ابد (لینکون)
۲۰۰۳ – دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه (کاپیتان جک اسپارو)
۲۰۰۳ – روزی روزگاری در مکزیکو (شلدن سندز)
۲۰۰۱ – بلو(کوکائین) (جورج جانگ)
۲۰۰۱ – مردی که گریست (سزار)
۲۰۰۱ – جهنمی (فردریک آبرلین)
۲۰۰۰ – قبل از شبهای پاییز(ویکتور بن بن)
۲۰۰۰ -شکلات (روکس)
۱۹۹۹ – همسر فضانورد (اسپنسر آرماکوست)
۱۹۹۹ – اسلیپی هالو(سوار بی سر) (ایکابد کرین)
۱۹۹۹ – نهمین دروازه (دین کورسو)
۱۹۹۸ – لس آنجلس بدون نقشه (خودش- ویلیام بلیک)
۱۹۹۸ – ترس و نفرت در لاس‌وگاس (رائول دوک)
۱۹۹۷ – شجاع (رافائل)
۱۹۹۷ – دانی براسکو (دانی براسکو/جوزف دی پیستن)
۱۹۹۶ – مرد کن (خودش )
۱۹۹۵ – دون خوان دی مارکو (دون خوان-جان دی مارکو)
۱۹۹۵ – مرد مرده (ویلیام بلیک)
۱۹۹۵ – شکاف زمان (جن واتسون)
۱۹۹۴ – اد وود (اد وود)
۱۹۹۳ – رویای آریزونا (اکسل بلاکمر)
۱۹۹۳ – بنی و جون (سام)
۱۹۹۳ – چه چیزی گیلبرت گریپ را ناراحت کرده ؟ (گیلبرت گریپ)
۱۹۹۱ – فردی مرده:آخرین کابوس
۱۹۹۰ – ادوارد دست‌قیچی (ادوارد)
۱۹۹۰ – بچه ننه (بچه ننه)
۱۹۸۶ – جوخه (گیتور لرنر)
۱۹۸۶ – آرام سوخته (دانی فلیچر)
۱۹۸۵ – پناهگاه خصوصی (جک مارشال)
۱۹۸۴ – کابوسی در خیابان الم (گلن لانتز)
جوایز

۲۰۱۰ -نامزد جایزه گلدن گلوب در شاخه بازیگر مرد نقش اصلی/در ژانر موزیکال یا کمدی، برای فیلم توریست
۲۰۱۰ -نامزد جایزه گلدن گلوب در شاخه بازیگر مرد نقش اصلی/در ژانر موزیکال یا کمدی، برای فیلم آلیس در سرزمین عجایب (فیلم ۲۰۱۰)
۲۰۰۸ -برنده جایزه گلدن گلوب در شاخه بازیگر مرد نقش اصلی/در ژانر موزیکال یا کمدی، برای فیلم سوئینی تاد
۲۰۰۸ -نامزد اسکار بازیگر نقش اول مرد برای فیلم سوئینی تاد
۲۰۰۷ -نامزد گلدن گلوب در شاخه بازیگر مرد نقش اصلی/در ژانر موزیکال یا کمدی، برای فیلم دزدان دریایی کارائیب: صندوق مرد مرده
۲۰۰۶ -نامزد گلدن گلوب در شاخه بازیگر مرد نقش اصلی/در ژانر موزیکال یا کمدی، برای فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی
۲۰۰۵ -نامزد اسکار بازیگر نقش اول مرد برای فیلم در جستجوی ناکجاآباد
۲۰۰۵ -نامزد گلدن گلوب در شاخه بازیگر مرد نقش اصلی/در ژانر درام، برای فیلم در جستجوی ناکجاآباد
۲۰۰۴ -نامزد اسکار بازیکر نقش اول مرد برای فیلم دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه
۲۰۰۴ -نامزد گلدن گلوب در شاخه بازیگر مرد نقش اصلی/در ژانر موزیکال یا کمدی، برای فیلم دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه
۱۹۹۷ -نامزد نخل طلایی جشنواره کن برای فیلم شجاع
۱۹۹۵ -نامزد گلدن گلوب در شاخه بازیگر مرد نقش اصلی/در ژانر موزیکال یا کمدی، برای فیلم اد وود
۱۹۹۴ -نامزد گلدن گلوب در شاخه بازیگر مرد نقش اصلی/در ژانر موزیکال یا کمدی، برای فیلم بنی و جون
۱۹۹۱ -نامزد گلدن گلوب در شاخه بازیگر مرد نقش اصلی/در ژانر موزیکال یا کمدی، برای فیلم ادوارد دست قیچی

 


نظرات شما عزیزان:

یه دیوونه ی جانی
ساعت23:34---23 بهمن 1394
از هر نظر عالیه

k
ساعت15:17---30 آذر 1391
عالی بود من عاشق جانی هستم خیلی دوستش دارم

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
بخش های سایت فوق العاده

آرشیو سایت فوق العاده

ndavzptsg4megic2y1d.jpg

عکس های زیبا از جوانی جانی دپ+ زندگینامه

زندگینامه کامل الناز شاکردوست بازیگر سینمای ایران www.fogholade.loxblog.ir

بیوگرافی کامل شبنم قلی خانیزندگی نامه ی امیر کاظمی

امکانات سایت
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند با فوق العاده


       تبادل لینک هوشمند         

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان

فوق العاده ترین ببین  و آدرس http://www.fogholade.loxblog.ir لینک کنید سپس لینک خود را در زیر نوشته , در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان خودکار در سایت ما قرار میگیرد

فوق العاده دارای پیج رنک 3+ گوگل میباشد