بیوگرافی خوزه مورینیو
فوق العاده
دانلود فوق العاده ترین اهنگها و عکس ها +بروزترین سایت موزیک و عکس و مطالب دیدنی

زندگینامه سرمربی موفق دنیای فوتبال خوزه مورینیو

بیوگرافی خوزه مورینیو|| www.fogholade.mahtarin.com

 


Click here
 
 
خوزه ماریو داوس سانتوس مورینیو فلیكس معروف به خوزه مورینیو متولد 26 ژانویه 1963 در ستوبال یك مربی پرتغالی فوتبال است. او مدت‌ها مربی باشگاه چلسی بود ولی روز بیستم سپتامبر 2007 این باشگاه را ترك كرد. مورینیو در چهار لیگ متوالی (دو لیگ در پورتو و دو لیگ در چلسی) توانست تیم خود را در صدر باشگاه‌ها قرار دهد و در دو سال متوالی   (2005-2004) از سوی فدراسیون بین‌المللی فوتبال لقب بهترین مربی دنیا را از آن خود كرد
 
 

پدر مورینیو «فلیكس مورینیو» یك دروازه‌بان و مربی پرتغالی بود و مادرش «ماریا جولیا» در مدرسه تدریس می‌كرد. خانواده مورینیو همگی به فوتبال علاقه‌ای خاص داشتند. پدر خوانده ثروتمند خوزه، رییس باشگاه بزرگ فوتبال شهر «ستوبال» بود. خوزه از همان دوران كودكی در مدیریت و برنامه‌ریزی استاد بود و برنامه‌ بازی‌های تیم پدرش را ترتیب می‌داد.
پس از پایان تحصیلات به مدرسه آمادگی جسمانی لیسبون رفت ولی مدتی بعد مادرش كه از توانایی مدیریت او اطلاع داشت نام او را در مدرسه مدیریت ثبت‌نام كرد اما خوزه از آن مدرسه خوشش نیامد و دوباره در مدرسه آمادگی جسمانی شركت كرد و پنج سال بعد از آن‌جا مدرك گرفت.
مورینیو دوره مربیگری خود را در اسكاتلند گذراند و سپس به پرتغال برگشت و مربی ورزش یك دبیرستان شد. او مدتی در باشگاه‌های كوچك و متوسط پرتغال بازی و در همان زمان تحصیل نیز می‌كرد. اما در زمینه بازی توفیق چندانی نیافت. در دهه نود مدتی را به مربی‌گری پرداخت و پس از آن با لقب «ترادیوتور» (مترجم) معروف شد چون مترجم یا مفسر «سر بابی رابسون در باشگاه‌های «اسپورتینگ» و «پورتو» بود. در سال 1996 به همراه رابسون به بارسلونا رفت و همچنان مترجم او بود. پس از رفتن رابسون او همچنان در بارسلونا ماند و با جانشین هلندی رابسون «لوییس ون‌گال» كار كرد.
 
 
مورینیو انسانی بی‌نهایت بااعتماد به نفس و باشخصیت بود و همین موضوع باعث شد پیشرفت چشمگیری كند. او در كلاس‌های مربیگری و مدیریت شركت می‌كرد و ناگهان همه شنیدند كه او مربی تیم دوم بارسلونا شده است.
رویای او برای سرمربی شدن سرانجام در سال 2000 تحقق یافت و او مربی بنفیكا شد ولی با تغییر سرپرستی باشگاه و روی كار آمدن سرپرست جدید، مورینیو در تاریخ پنجم دسامبر 2000 بركنار شد و مربی یك تیم سطح پایین شد.
در سال 2002 مورینیو مربی باشگاه «پورتو» شد. باشگاهی كه بسیار ضعیف كار می‌كرد در آن سال و تحت مربیگری مورینیو تیم سوم كشور شد و مورینیو قول داد سال آینده آن تیم را تیم اول سازد و خود تشكیل یك تیم قهرمانی بدهد و همین كار را هم كرد تا جایی كه قهرمان جام باشگاه‌های اروپا شد. قبل از قبول پیشنهاد چلسی برای عنوان مربیگری آن تیم، مورینیو باشگاه لیورپول را كه آن تیم هم خواستار این مربی بود ترجیح می‌داد و می‌گفت: لیورپول تیمی است كه علاقه همه را برمی‌انگیزد ولی من به چلسی علاقه چندانی ندارم چون چلسی یك پروژه جدید با سرمایه‌گذاری بالاست. فكر می‌كنم در چلسی اگر یك مربی برنده نشود، آبراموویچ فورا او را بركنار می‌كند. به همین دلیل كار در آن جا یك شغل مطمئن نیست.
ولی سرانجام مورینیو در ژوئن سال 2004 با حقوق سالانه2/4 میلیون یورو كه در سال 2005 به 2/5 میلیون یورو افزایش یافت به باشگاه چلسی پیوست و عنوان گران‌ترین مربی فوتبال را به خود اختصاص داد.روز بیستم سپتامبر 2007 و با موافقت دو جانبه، مورینیو باشگاه چلسی را ترك كرد. كمی قبل از ترك مورینیو باشگاه تشكیل جلسه داده و به این نتیجه رسیده بود كه وقت آن است كه مربی خود را تعویض كنند. این اقدام چلسی خشم هواداران این تیم را برانگیخت. فردای آن روز چلسی اعلام كرد «اورام گرنت» جایگزین مورینیو شده است. در طول چهار فصل حضور او در چلسی، او در هیچ یك از بازی‌های داخلی تیمش شكست نخورد.
خوزه مورینیو در سال ۲۰۰۸ قراردادی را با تیم اینتر میلان منعقد کرده و سمت مربیگری این تیم را بر عهده گرفته است.
 

     بیوگرافی خوزه مورینیو     
 
نام کامل : خوزه ماریو دوسانتوس مورینیو فلیکس
نام : خوزه
نام خانوادگی : مورینیو
تاریخ تولد: 1963/7/26
محل تولد : ستوبال
قد : 80 1متر
وزن : 74 کیلو گرم
وضیت تاهل : متاهل
همسر : تمی
تعداد فرزند : یک دختر و یک پسر ، ماتیلدا و خوزه جونیر
تاریخ ازدواج : 1989
تیم فعلی :اینتر
پست تخصصی : مربی و سر مربی
غذای مورد علاقه : ماهی

افتخارات : قهرمانی جام یوفا در سال 2003 وقهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2004 به همراه پورتو بزرگترین افتخار از نظر وی است .
جملاتی خواندنی از مورو : کار سختی است که به آینده فکر کنید . بازیکنان فقط مجاز اند به دوران فعلی و بازی پیش رو فکر کند .
فشار؟ فشاری وجود ندارد . تنها آدم های ضعیف برای توجیه اشتباهات همیشگی خود ، از فشار نام می برند . در فوتبال هیچ فشاری وجود ندارد .
همه می خواهند چلسی شکست بخورد . اگر این اتفاق چند بار پیاپی رخ دهد در انگستان تعطیل رسمی اعلام می شود .
ما به خاطر قدرت اقتصادی در صر جدول لیگ انگلستان قرار نگرفتیم . فقط به این خاطر در رتبه اول جای داریم که من به سختی برای موفقیت قرار تلاش می کنم
 
 
___ برگرفته از اخبار و عکس فوتبال 11nafar.ir ___

 
Click here

 

 


 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
بخش های سایت فوق العاده

آرشیو سایت فوق العاده

ndavzptsg4megic2y1d.jpg

عکس های زیبا از جوانی جانی دپ+ زندگینامه

زندگینامه کامل الناز شاکردوست بازیگر سینمای ایران www.fogholade.loxblog.ir

بیوگرافی کامل شبنم قلی خانیزندگی نامه ی امیر کاظمی

امکانات سایت
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند با فوق العاده


       تبادل لینک هوشمند         

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان

فوق العاده ترین ببین  و آدرس http://www.fogholade.loxblog.ir لینک کنید سپس لینک خود را در زیر نوشته , در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان خودکار در سایت ما قرار میگیرد

فوق العاده دارای پیج رنک 3+ گوگل میباشد