Hamid Askari - Coma3
فوق العاده
دانلود فوق العاده ترین اهنگها و عکس ها +بروزترین سایت موزیک و عکس و مطالب دیدنی

اخبار موسیقی

نقدی بر آلبوم « کما 3» حمید عسکری ...

 

 سومین آلبوم " حمید عسکری " با نام « کما 3 » روز 10 اسفند ماه توسط شرکت آوای هنر   منتشر شد . این آلبوم به صورت سی دی والتی دو لت پخش شده است . کاور آلبوم خواننده را  در حالیکه در کنار میز بیلیارد ایستاده است را نشان می دهد . در سوی دیگر کاور نیز تصاویر دیگری از خواننده دیده می شود .


 از سازهای ویلون ، گیتار الکتریک و گیتار اسپنیش در این آلبوم استفاده شده است .

" حمید عسکری " آهنگساز تمامی قطعات آلبوم می باشد .


 در ضمن نام " میلاد ترابی " یکی از تنظیم کنندگان آلبوم در اینسرت ذکر نشده است که به نظر می رسد وی هم به جمع ممنوع الفعالیت ها پیوسته است .

 

 بررسی قطعات آلبوم کما 3 :

 

 

 

 1 - به عشق تو = ترانه : حمید عسکری - تنظیم : فرشاد فارسی

 سر آلبومی آلبوم به صورت هاوس تنظیم شده است . همان شیوه منقطع خوانی مرسوم این خواننده در این قطعه نیز مشهود است . خواننده در گامی تقریبا پایین اجرای خود را آغاز می نماید . ( به عشق عشق تو زنده ام / عشق تو واسم همه چیزم ) بخشی از ترانه این قطعه است . در واقع ترجیع بند سرشار از واژه عشق است و به نوعی شنونده را عشق زده می کند .

 

 


 2 - بیا دنبال من = ترانه : حمید عسکری - تنظیم : میلاد ترابی

 کاری در فضای دنس و البته پرحجم و تمام الکترونیک و با همان شیوه کوتاه خوانیهای عسکری ساخته شده است . ( عشقمی ، عاشقتم گل من ) در این ترانه نیز از واژهایی چون عشق و گل من بهره برده شده است . خواننده در آغاز قطعه در گام پایین شروع می کند و در فواصل اجرا به گامهای بالاتر در ترجیع بند می رسد .

 

 3 - من و تو = ترانه : علی بحرینی - تنظیم : فرشاد فارسی

 این قطعه نیز به صورت هاوس تنطیم شده است . باز هم همان شیوه اجرا با کلام سطحی عاشقانه . این قطعه نیز به صورت تمام الکترونیک تنظیم شده است . در بخش ترجیع بند ریتم قطعه تندتر می گردد و به همراه آن نیز خواننده به گامی بالاتر می رود .

 


 4 - اگه به تو نمی رسم = ترانه و تنظیم : حمید عسکری

 این کار در فضایی اسلو با همراهی صداهای زمینه الکترونیک و گیتار و پس از آن ویلن جریان می یابد . پس از اورتور 50 ثانیه ای خواننده اجرا را آغاز می نماید و با موسیقی تقریبا خلوت به اجرا می پردازد . قطعه بدون فراز و فرود خاصی یک روند ثابت را طی می کنید .

 

 5 - من کجای زندگیتم = ترانه : علی بحرینی - تنظیم : میلاد ترابی

 یک شش و هشت تمام الکترونیک و تا حدودی سنگین . خواننده به آرامی با آن به اجرای مرسوم خود می پردازد . در بخش ترجیع بند خواننده اندکی در گام بالاتر به اجرا می پردازد .

 

 6 - قسم = ترانه : نرگس جعفری - تنظیم : میلاد ترابی

 اسلویی که با گیتار همراه می شود و پس ازاورتور خواننده با موسیقی کم حجم شروع به خواندن می کند . در ادامه موسیقی ریتم تمام الکترونیک اسلو پیدا می کند وبه تبع آن خواننده تغییر رویه می دهد و تا حدودی بالاتر می خواند . در ادامه موسیقی دوباره به صورت اسلو با گیتار در می آید و با پس زمینه سمپل ها همراه می شود و این سیکل تکرار می گردد .

 

 7 - آهای تو که عشق منی = ترانه : امین بامشاد - تنظیم : میلاد ترابی

 این قطعه به صورت اسلو و با گیتار ممزوج می شود و صداهای الکترونیکی نیز با آن همراه می گردد . در ادامه خواننده با موسیقی کم حجم که با ویلن نیز همراه است . خواننده در ادامه به گام بالاتر می رود . در بخش بی کلام ویلن برجسته تر ظاهر می شود . فضای خلوت و کم حجم این قطعه که با گیتار و ویلن و پس زمینه الکترونیکی همراه می گردد . این قطعه جزو کارهای خوب آلبوم می باشد .

 

 8 - التماس = تنظیم : مهران خالصی - ترانه : داریوش شهریاری

 این قطعه به تدریج شروع می شود و کامل می گردد و خواننده با آن اجرای خود را آغاز می کند . قطعه به صورت تمام الکترونیک هاوس ادامه پیدا می کند .

 


 9 - هر چی بگی همونه = ترانه : حمید عسکری - تنظیم : امید حجت

 کار پایانی این آلبوم به صورت اسلو شروع می شود . حضور برجسته گیتار و صداهای زمینه الکترونیکی با هم همراه می شوند و خواننده نیز به آرامی شروع به خواندن می کند .

 


 آلبوم « کما 3 » در ادامه همان دو آلبوم قبلی این خواننده می باشد . با یک نگاه کلی می توان گفت که این آلبوم نسبت به آلبوم قبلی این خواننده که مجموعه ای ضعیف بود برتر است ولی کماکان اولین کمای عسکری بهترین مجموعه خوانده شده توسط وی می باشد .

 نقطعه ضعف اصلی این کما ترانه های عاشقانه سطحی و ضعیف آن می باشد . حتی اگر شخصی آلبوم را گوش نکرده باشد و فقط نام قطعات را هم مشاهده نماید می تواند به سطح ترانه ها پی ببرد . این که چرا یک خواننده این قدر دیدگاه سطح پایینی به کلام و ترانه دارد و خود هم ترانه می نوسید جای سوال دارد .

 حمید عسکری در ملودی سازی راه خود را می رود و بعضا هم کارهای خوبی می سازد ولی اینکه این ملودی ها در کنار هم و به یک شکل در آلبوم قرارمی گیرند باعث تکرار می شود وآن جذابیت لازم را نخواهد داشت . تنظیم ها هم که بیشتر بر پایه سازهای الکترونیک بنا شده و بدون هیچ گونه پیچیدگی و اکثرا ساده پرداخت شده است . البته این نوع ترانه ها نیازمند چنین تنظیم هایی هستند و نمی توان چندان به آنها تکیه کرد .

 به نظر می رسد اگر ترانه های قوی تری بر روی این ملودی ها نوشته شود می توان سطح آثار آلبوم را ارتقا داد .


 خواننده آلبوم اگر قصد دارد به جایگاه بهتری دست پیدا کند باید از ترانه هایی قوی چه از لحاظ ساختار و چه به لحاظ محتوا وهمچنین تنظیم کنندگان حرفه ای تر بهره ببرد .


نظرات شما عزیزان:

محمدرضا
ساعت8:21---19 فروردين 1390
سلام

لینک شدی منو به اسم خانه ی دانلود لینک کن
پاسخ:باسلام دوست عزیز شما لینک شدید. باتشکر گروه فوق العاده


amin
ساعت22:20---18 فروردين 1390
سلام دوستان عزیز.وبلاگ خیلی خوبی بود.من شما رو لینک کردم ممنون میشم اگه شما هم وبه منو با نام persian rap و آدرس http://all2all.loxblog.com/ لینک کنید. خداحافظ
پاسخ:باسلام دوست عزیز شما لینک شدید.مرسی از نظرتون باتشکر گروه فوق العاده


amin
ساعت22:20---18 فروردين 1390
سلام دوستان عزیز.وبلاگ خیلی خوبی بود.من شما رو لینک کردم ممنون میشم اگه شما هم وبه منو با نام persian rap و آدرس http://all2all.loxblog.com/ لینک کنید. خداحافظ

علی
ساعت20:38---18 فروردين 1390
ممنون بابت مطلبت دوست عزیز
در بین اهنگ های سخیف این خواننده های جدید حمید عسکری خیلی قابل قبوله.
موفق باشید


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
بخش های سایت فوق العاده

آرشیو سایت فوق العاده

ndavzptsg4megic2y1d.jpg

عکس های زیبا از جوانی جانی دپ+ زندگینامه

زندگینامه کامل الناز شاکردوست بازیگر سینمای ایران www.fogholade.loxblog.ir

بیوگرافی کامل شبنم قلی خانیزندگی نامه ی امیر کاظمی

امکانات سایت
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند با فوق العاده


       تبادل لینک هوشمند         

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان

فوق العاده ترین ببین  و آدرس http://www.fogholade.loxblog.ir لینک کنید سپس لینک خود را در زیر نوشته , در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان خودکار در سایت ما قرار میگیرد

فوق العاده دارای پیج رنک 3+ گوگل میباشد